Heb je een vraag rond wonen of energie? Je kan gratis en vrijblijvend advies vragen aan de consulenten van Wonen Leie & Schelde, elke donderdag van 08.45 tot 11.45 uur in het administratief centrum. Maak op voorhand een afspraak.
Waar kan Wonen Leie & Schelde je mee helpen?
Info over premies voor je verbouwingen of aanpassingen
Als je werken uitvoert in een woning kan je heel vaak een premie krijgen. De adviseurs van Wonen Leie & Schelde zoeken voor jou uit op welke premies je een beroep kunt doen en helpen je bij de aanvraag.
Een sociale woning huren of kopen met een sociale lening
Ben je op zoek naar een woning om te huren of te kopen? Bij Wonen Leie & Schelde kan je terecht voor advies over sociale leningen en advies over sociale huur- en koopwoningen.
Vragen over je huurovereenkomst
Wonen Leie & Schelde geeft info en advies aan huurders en verhuurders: Dat kan gaan over de huurwetgeving en kwaliteitsnormen, over huurcontracten, plaatsbeschrijvingen of indexering.
Wil je je woning verhuren? Heb je meer informatie nodig over de kwaliteitsnormen of het conformiteitsattest?
Neem contact op met Wonen Leie & Schelde via info@wonenleieschelde.be of 09 210 71 50 of maak een afspraak (zie boven).
Energiezuinige investeringen of veranderen van energieleverancier
Heb je het gevoel dat je teveel betaalt voor gas of elektriciteitsfactuur? Wonen Leie & Schelde helpt je energieleveranciers vergelijken op basis van jouw verbruik en het type tellers dat je in huis hebt.
Of misschien heeft jouw woning wel een aantal investeringen nodig om die factuur omlaag te krijgen, maar je weet niet goed hoe eraan te beginnen? Informeer je dat gerust op een van de zitdagen.
Discriminatie op de huurmarkt
Denk je het slachtoffer te zijn van discriminatie? Dan kan je daarvan een melding van discriminatie doen bij het woon-en energieloket. Samen met jou worden je mogelijkheden bekeken om een gepast gevolg te geven aan jouw klacht.